وب

تو

نت

خرید هاست ارزان در اصفهان

هاست های پرسرعت و ارزان با سرور هایی مستقر در ایران و اصفهان و اروپا

تفاوت سئو در موتور جستجو گوگل و یاهو

 

مقایسه فناوری موتور جستجوگر گوگل و یاهو
در این بخش سعی داریم دو موتور جستجوی گوگل و یاهو را باهم مقایسه کنیم. گوگل احتمالا شناخته شده ترین موتور جستجو است.

اما موتور جستجو گوگل و یاهو چگونه کار می کنند؟
موتور های جستجو در الگوریتم رتبه صفحه ارتباط های اولیه را مشخص می کنند. رتبه صفحه اساسا می گوید سایتی که لینک های ورودی بیشتری نسبت به رقبای خود داشته باشد احتمالا سایت برتر است، بنابراین بایستی رتبه بالاتری داشته باشد. PageRankها خیلی زود این مسئله را متوجه می شوند و رتبه سایت را افزایش می دهند. عملکرد گوگل به این طریق است که هنگامی که صفحات توسط گوگل بوت جایگذاری می شوند برای رتبه بندی به گوگل بر میگردند. گوگل هزاران سرور را برای محاسبه این رتبه بندی ها به کار می گیرد. آنها صد ها فاکتور(مانند پیوند های ورودی) را هم در صفحه و هم خارج صفحه بررسی می کنند. آنها برای انجام این محاسبات از صد ها الگوریتم استفاده می کنند. اساسا بایستی برای هر فاکتور یک الگوریتم وجود داشته باشد. این الگوریتم ها صفحات را وزن می کنند و مقادیری را به آنها اختصاص می دهند. این مقادیر برای استفاده های بعدی ذخیره می شود. رتبه بندی بر اساس چند فاکتور انجام می گیرد: کیفیت صفحات وب کاربران و به روز بودن آنها، امنیت وب سایت ها و شبکه رسانه های اجتماعی و …
هنگامی که یک کاربر یک گزارشی را اجرا می کند، مجموعه دیگری از الگوریتم ها مقادیر قبلا محاسبه شده را در مقابل یکدیگر وزن می کنند تا ارتباط کلی را تعیین کنند. نتایج سپس به مرورگر کاربران منتقل می شود. همانطور که می دانید این نوع پردازش بسیار سخت است. به علاوه، بر اساس سرعت بازگشت گوکل نمی توان داده های زیادی را برای هارد دیسک های سرور های شخصی نوشت. بنابراین، باید فرض شود بیشتر فهرست های گوگل به طور مجازی در حافظه قرار دارند. یا احداقل بخش هایی که در اختیار کاربران قرار میگیرند  به طور مجازی در حافظه قرار دارند. تمام این پردازش ها در مدت زمانی کمتر از یک ثانیه انجام می شود.
کلیت عملکرد موتور جستجو یاهو کمابیش مانند گوگل است و تفاوت های آنها در الگوریتم ها استفاده شده جستجو و یک سری فاکتور های دیگر می باشد.
گوگل در مقابل یاهو، تفاوت های سئو و اینکه چرا بایستی به این موضوع توجه کنیم؟
اگر می خواهید تفاوت الگوریتم ها و الگو های جستجو را بدانید و پی ببرید که کدام موتور جستجو بهتر است با ما همراه باشید.
گوگل و یاهو بزرگترین موتور های جستجو هستند و سالانه 1.2 تریلیون جستجو انجام می دهند. اگرچه هر دو این موتور های جستجو یک هدف دارند و آن هم به دست آوردن کاربران بیشتر و پیروی از همان قواعد و قوانین قبلی می باشد اما بایستی گفت که الگوریتم هایی که هر کدام از این موتورهای جستجو استفاده می کنند با هم متفاوت است.
با توجه به اینکه سئو پر بازده ترین روش بازاریابی دیجیتالی می باشد سال هاست که بازاریابان درگیر تصمیم گیری برای انتخاب بهترین موتور جستجو برای تجارت خود می باشند. اما این سوال ساده ای براس پرسش نیست. اجازه دهید خلاصه ای از این مسئله را توضیح دهیم که چرا این دو مورد را ذکر کرده ایم و مفهوم آنها در بهینه سازی و رتبه بندی موتور های جستجو چیست؟!
گوکل و یاهو برای سئو
هنگامی که گوگل به بازار آمد کمتر برند و مصرف کننده یا خرده فروش و یا تجارت آنلاینی بود که این نام را نشنیده بود. گوگل محبوب کسانی که خواهان افزایش بازدید برند خود بوده اند، می باشد و همچنین موتور جستجو، اصلی برای همه استراتژی های سئو می باشد.
اما آیا مجبورید خود را به یک موتور جستجو محدود کنید؟ حتی اگر هستید می دانید برای نیاز های تجاری شما کدام موتور جستجو بهتر است؟
بیاید این مطالب را تجزیه کنیم و ابتدا تفاوت های الگوریتم های جستجو و اصول سئو رتبه بندی این دو را درک کنیم. اینکه چگونه آنها از یکدیگر متفاوت هستند و چه چیزی آنها را یکسان می کند.
چگونه سئو در بین موتور های جستجو یاهو و گوگل متفاوت است؟
یاهو بیشتر شبیه یک وب است تا یک موتور جستجو تمام عیار.
الگوریتم های جستجو یاهو از موارد زیر پیروی می کند:

مهمترین فاکتور های رتبه بندی یاهو شامل: تعامل کاربر، سیگنال های اجتماعی، نویسنده یاهو، متن ورودی، دامنه کلمات ورودی، تراکم محتوا و کلمات کلیدی، کد سایت و ساختار و بهینه سازی سایت می باشد.
مدیر وب سایت یاهو توصیه کرد برای داشتن رتبه بالاتر از کلمات کلیدی دقیق استفاده شود.
برچسب های کلمات کلیدی متا هنور سیگنال های رتبه بندی بالقوه هستند.
سیگنال های اجتماعی عوامل مهم رتبه بندی هستند و صفحات متصل به اکانت رسانه های اجتماعی را ترجیح می دهند.
سن دامنه و .gov و .edu و .org سیگنال های مورد اعتماد هستند.
پشتیبانی از پرونده های فلش و خزنده چند رسانه ای.
CTR سایت و لینک های خروجی را به عنوان مهمترین مقوله ها تلقی می کند.
از سایت هایی که UX خوبی ارائه می دهند، استقبال می کند.

ویژگی های نتایج جستجو در SERP

اگر مبهم باشد، تمام انواع گزارش جستجو را نشان می دهد.
صفحه عکس فوری می تواند به یک جستجو پاسخ دهد حتی قبل از کلیک روی هر چیزی.
مبتنی بر تصویر.
تبلیغات پرداخت شده در قسمت بالا و سمت نتایج جستجو قابل مشاهده است.

گوگل
گوگل بخاطر به روز رسانی های منظم، الگوریتم های جستجو نوآورانه و تمایل بی پایان برای بالا ماندن در دنیای جستجو ها معروف است. به همین دلایل گوگل به یکی از محبوب ترین موتور های جستجو برای اهداف و امیال سئو تبدیل شده است.
نحوه کار سئو در گوگل

برای هر جستجو بیش از 200 عامل رتبه بندی استفاده می کند. بک لینک های با کیفیت، تصاویر بهینه شده، سایت های ایمن(HTTPS در مقابل HTTP) ، وب سایت های دوستدار موبایل، سرعت بارگذاری صفحه، نشانه گذاری طرح واره و کیفیت محتوای صفحه وب مهمترین عوامل هستند.
بر استفاده از کلمات کلیدی دقیق تاکید ندارد.
کلمات کلیدی متا عامل رتبه بندی نیستند.
با صفحات رسانه های اجتماعی مانند هر صفحه دیگری رفتار می کند.
الگوریتم ها را با تغییرات قابل توجهی به روز می کند و گاهی شرکت گوگل، این تغییرات را اعلام نمی کند.
CTR و پیوند های خارجی را از عوامل اصلی می داند.
UX را در راس همه عوامل قرار می دهد. هر چه صفحه شما کاربر پسند تر باشد در نتایج جستجو گوگل عملکرد بهتری خواهد داشت.
به سایت هایی که به طور مکرر به روز می شوند بیشتر علاقه نشانه می دهد.
محتوای پرونده های فلش را نمی تواند بارگذاری کند و بر استفاده از محتوای متنی تاکید دارد.

ویژگی های نتیجه جستجو در SERP (که بر نحوه ظاهر شدن وب سایت ها در نتایج تاثیر می گذارد)

جستجوی مشابه گوگل ممکن است در تبلیغات چرخ و فلک در قسمت بالای صفحه نشان داده شود.
گراف دانش گوگل می تواند بدون نیاز به کلیک به جستجو ها پاسخ دهد.
تصاویر یا در بالا یا در سمت راست صفحه قرار دارند.
تبلیغات پرداخت شده یا در بالا یا سمت راست صفحه قابل مشاهده هستندو
لیست های مشاغل محلی در بالا یا کنار صفحه قابل مشاهده هستند.
بیشتر مبتنی بر متن است.

بیان تفاوت های موتور های جستجو گوگل و یاهو به این معنا نیست که آنها شباهت هایی ندارد. در این قسمت می خواهیم به شباهت آنها بپردازیم.
شباهت ها
اگرچه این دو موتور جستجو وجه تشابه زیادی ندارند اما سه موضوع اصلی برای هر دو موتور کاملا یکسان است:

جستجوی پرداخت شده: تبلیغات پرداخت شده در گوگل و یاهو یکسان عمل می کنند.
پیوند ها: کیفیت نمایه بک لینک در گوگل و یاهو از اهمیت اساسی برخوردار است.
نتایج جستجو محلی: محتوا و بهینه سازی صفحه بایستی شامل کلمات کلیدی مطابق با هر منطقه جغرافیایی باشد تا در نتایج جستجو نشان داده شود.

 چرا باید مراقب باشید
هر دو موتور جستجو گوگل و یاهو بسیار محبوب هستند و استفاده فقط از یکی از آنها می تواند شما را از گروه بزرگی از مخاطبین دور نگه دارد. هنگامی که به مخاطبین بیشتری دسترسی پیدا می کنید و سوالات و نیاز های آنها را برآورده می کنید، شانس خود را نسبت به پایگاه داده کاربر بیشتر، CTR بیشتر و فروش بیشتر افزایش می دهید.
کدام بهترین است؟
اگر چه درست است که موتور جستجو گوگل در صدر است ولی این به این معنی نیست که شما بهینه سازی موتور جستجو خود را محدود کنید، چون گوگل وجود دارد! برخی از مشاغل بسته به اینکه مخاطبان آنها کجا حضور دارند از یاهو بهره می برند. در پاسخ به این سوال که کدام موتور جستجو بهتر است بایستی گفت که انتخاب بهترین موتور جستجو به اهداف شما، مخاطبان شما، ترجیحات کاربران و عوامل دیگر بستگی دارد. اگر چه بهترین استراتژی رسیدن به تمام این مقوله ها در هر موتور جستجو است.
استرانژی 3 تا در یکی برای سئو موفق
واگذاری استراتژی های آنلاین به موتور های جستجو ممکن است شما را نا امید کند چرا که موتور های جستجو دائما در حال تغییر هستند.
بهترین کاری که می توانید بکنید اینست که عملکرد این سه روش را بفهمید و روی شباهت ها تمرکز کنید.
بک لینک ها
یاهو زیاد به بک لینک وصل نمی شود، با این حال این بدان معنا نیست که برای شما فایده ای ندارد. مهم پیوند سایت به محتوای شماست. این بدان معنی است که پیوند ورودی فقط در صورتی که از یک سایت معتبر و با کیفیت است کمک می کند. اما گوگل اولویت زیادی به بک لینک نمی دهد. همچنین یاهو طرفدار متنی که از لینک های ورودی می آید، می باشد در حالیکه گوگل نیست.
محتوا
محتوا پادشاه هست و احتمالا در صدر فهرست موتور های جستجو باقی خواهد ماند. سوال اینست که چگونه می توانید محتوایی تولید کنید که با هر دو موتور جستجو صحبت کند؟
گوگل فقط محتوای مبتنی بر متن را دوست دارد وازطرف دیگر موتور جستجو گر یاهو محتوای تصویری دوست دارد. بنابراین برای خوشحال کردن هر دو موتور جستجو می توانید ترکیبی از محتوای متنی و تصویری را استفاده کنید. داشتن یک ترکیب مناسب از رسانه ها و محتوای غنی از اطلاعات در صفحه وب خود، یک کلید برای تحت تاثیر قرار دادن گوگل و یاهو و لذت بردن از رتبه های مطلوب است.
کلمات کلیدی
توضیح این مورد چندان دشوار نیست. یاهو برای کار به کلید واژه های مستقیم و دقیق نیاز دارد در حالی که گوگل به دامنه متن و مترادف ها نیز توجه دارد.
نتیجه گیری
تجارت آنلاین خود را در دو موتور جستجو گر گوگل و یاهو بهینه و سفارشی کنید تا بیشترین بهره را ببرید. اطمینان حاصل کنید استراتژی سئو شما در بین هر دو موتور جستجو با هر تغییر جدیدی بهینه و به روز شده است.