سئو عبارات فارسی و انگلیسی
موارد بسیاری در کسب و کار وجود دارد که بر توسعه و رشد آن تاثیر می گذارند . مدیران باید با استفاده از روش های مختلف و اصولی سعی کنند در بین رقبای خود بهتر و بیشتر دیده شوند . این روز ها برای هر کسب و کاری حداقل یک رقیب سر سخت وجود دارد و در صورتی که نتوان از آنها پیشی گرفت به طور حتم جایگاه خود را از دست می دهید . برای آنکه در این راه به موفقیت برسید نیاز است از روش های نوین و به روز استفاده نمایید . مهمترین نکته در شناخته شدن یک کسب و کار تبلیغات صحیح است. در وب سایت ها تبلیغات درست یعنی همان استفاده درست از سئو و راه کارهایی که برای بهتر دیده شدن وب سایت در اختیار شما قرار داده است قیمت سئو نسبت به تبلیغ های سنتی بسیار کم هزینه تر و معقول تر است، تبلیغات به هر صورتی که انجام شود باید باعث جذب مخاطب و افزایش مشتری شود . در گذشته اغلب صاحبان کسب و کار از بازاریابی و تبلیغات سنتی استفاده می کردند هنوز هم بسیاری از آنها به بازاریابی سنتی مشغول هستند مانند تبلیغات چاپی ، تبلیغات در رسانه های عمومی ، فروش مستقیم و بی واسطه کالا و …
در عصر تکنولوژی که تمام کار ها حتی نیاز های روزانه انسان با استفاده از اینترنت قابل انجام است کمتر کسی به تبلیغات سنتی توجه می کند . شاید برای شما هم پیش آمده باشد وقتی تبلیغات کاغذی را مشاهده می کنید ، صرفا فقط برای گذشت وقت آنها را مطالعه می کنید و علاقه ای به دنبال کردن آن آگهی ندارید . اما اگر تبلیغاتی را در اینترنت یا شبکه های اجتماعی مشاهده می کنید سریعا به وب سایت یا صفحه آن رجوع می کنید این کار را تنها با چند کلیک ساده قابل انجام است. در واقع این روش مدرن همان بازاریابی محتواست به همین دلیل است که مردم اهمیت بیشتری به تبلیغات دیجیتالی و اینترنتی می دهند . شاید برخی از روش های بازاریابی سنتی هنوز هم باعث تسریع در موفقیت شود اما برای رسیدن به موفقیت کافی نیست در جوامع پیشرفته تبلیغات به صورت سنتی کاملا منسوخ شده است و فقط چند روش قدیمی را برای تبلیغات استفاده می کنند اما با این حال بازاریابی آنلاین در راس کار قرار دارد .
شاید گاهی تبلیغات به صورت سنتی و قدیمی باعث موفقیت شود اما با رشد و توسعه اینترنت و فضای مجازی این واقعیت کم رنگ می شود . با صرف هزینه های کمتر می توان سریع تر به موفقیت در کسب و کار رسید . این روز ها بسیاری از افراد با اندک سرمایه ای ، کسب و کاری راه اندازی می کنند بدیهی است این افراد نمی توانند هزینه های زیاد تبلیغات سنتی را پرداخت کنند. تعرفه سئو وب سایت بسیار کمتر از تبلیغ های سنتی میشوند و همین مزیت باعث میشود که به سمت بازاریابی اینترنتی روی بیاورید. پخش تبلیغات در تلویزیون و رادیو به صورت ثانیه ای محاسبه می شود و در نتیجه برای یک تبلیغ 1 دقیقه ای در یک روز باید چندین میلیون پرداخت نمود . این قیمت ها برای کسب و کار های نوپا و استارت آپی به هیچ عنوان قابل پرداخت نیست. در صورتی که بازاریابی اینترنتی و تبلیغات آنلاین هزینه زیادی برای صاحبان کسب و کار ندارد و هر هزینه ای که پرداخت شود بدون شک نوعی سرمایه گذاری است به شرط آنکه تبلیغات به صورت میدانی و بر اساس اصولی خاص انجام گیرد .
برای شروع بازاریابی اینترنتی و هر کسب و کاری نیاز به یک وب سایت دارد گرچه داشتن وب سایت الزامی نیست اما در آینده ای نزدیک هر کسب و کاری ملزوم به داشتن وب سایت می شود . برای راه اندازی وب سایت باید به یک شرکت طراحی سایت با سابقه درخشان و معتبر مراجعه نمایید تا همیشه پشتیبان وب سایت و مشکلات احتمالی آن باشند و همچنین قابلیت سئو سایت چند زبانه مانند سئو سایت انگلیسی را داشته باشد . برای این منظور پیشنهاد می کنیم به شرکت طراحی وب سایت وب تو نت مراجعه نمایید . شرکت طراحی سایت وب تو نت بیش از 15 سال سابقه در زمینه ارائه خدمات طراحی وب سایت دارد . خدماتی که در شرکت طراحی وب سایت وب تو نت ارائه می شود به قرار زیر است:
طراحی وب سایت
طراحی قالب های آماده و سفارشی
برنامه نویسی و طراحی cms سفارشی
طراحی قالب Responsive
ارائه خدمات مربوط به هاست و سرور
ثبت دامنه
خدمات سئو
خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت
بازاریابی و تبلیغات اینترنتی و آنلاین
پشتیبانی 24 ساعت و آنلاین در تمام طول هفته
بهینه سازی وب سایت بر اساس کلمات و عبارات کلیدی
وب سایتی که طراحی شده است باید حرفه ای و با کیفیت باشد . بعد از راه اندازی وب سایت باید آن را بهینه نمود بهینه سازی سایت و سئو SEO: Search engine Optimization باعث می شود که وب سایت در صفحات اول موتور های جستجو قرار بگیرد و در نتیجه تعداد بازدیدکنندگان سایت افزایش یابد . وقتی در گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری کلمه و عبارتی را تایپ می کنید موتور جستجو وظیفه دارد تمام وب سایت های مربوط به آن کلمه و عبارت را برای کاربر لیست کند و نمایش دهد . این لیست نتایج به چند صفحه تقسیم می شود SERPs : Search Engine Results pages صفحه اول نتایج برای هر وب سایتی مهم می باشد . زیرا کاربران می دانند که موتور های جستجو وب سایت ها را بر اساس کیفیت و بهینه بودن آنها لیست می کنند . به همین دلیل است که بهینه سازی و سئو برای هر وب سایتی امری حیاتی می باشد . بسیاری از وب سایت های موجود در اینترنت که به صورت حرفه ای و با هزینه زیاد طراحی شده اند بدون بازدید کننده می باشند زیرا این وب سایت ها بهینه نیستند و در صفحات 2 به بعد قرار دارند به همین دلیل کاربری از آنها بازدید نمی کند در مقابل بسیاری از سایت ها را طراحی ساده و نیمه حرفه ای دارند به دلیل بهینه بودن توانسته اند بازدیدکنندگان بسیاری را به سمت خود هدایت کنند . پس سئو و بهینه سازی وب سایت قابل اهمیت می باشد . بهینه سازی اغلب بر اساس کلمات و عبارات کلیدی انجام می شود . 100 ها فاکتور برای بهینه سازی وب سایت وجود دارد که تنها با انجام تعدادی کمی از آنها می توان وب سایت را بهینه نمود . در ابتدا لازم است عبارات و کلمات کلیدی برای هر وب سایت مشخص شود .
کلمات و عبارات کلیدی
عبارات و کلمات کلیدی ، کلمات و عبارات محتوای وب سایت شما هستند . کاربران با استفاده از این واژگان کلیدی می توانند وب سایت شما را در موتور های جستجو بیابند . کلمات کلیدی یکی از عناصر اصلی جستجوگرها هستند. شما با استفاده از کلمات کلیدی تولید محتوا میکنید و در اصل کلمات کلیدی ، ایده وموضوعاتی هستند که محتوای وب سایت در مورد آن تعریف می کند . کلمات کلیدی توسط مدیر سایت مشخص می شود . شما می توانید بنا به موضوع کسب و کار خود کلمات کلیدی را انتخاب نمایید . به طور مثال کلمات و عبارات کلیدی یک شرکت طراحی سایت می تواند واژگان و عبارات زیر باشد :
طراحی سایت
طراحی وب سایت
بهینه سازی
هاست
شرکت طراحی سایت
شرکت طراحی وب سایت
ساخت سایت
طراحی وب
ساخت وب سایت طراحی سایت ارزان
سئو انگلیسی
و …
مدیر وب سایت و یا سئوکار وب سایت باید کلمات و عباراتی را برای سایت خود انتخاب نماید که کاربران در آن کلمات را بیشتر جستجو می کنند . کلمات کلیدی باید مرتبط با وب سایت باشد . به عنوان مثال یک وب سایت دارویی نباید از کلمات کلیدی یک سایت هنری استفاده نماید . متاسفانه برخی از افراد برای آنکه زودتر به نتیجه برسند از کلمات کلیدی پر استفاده و غیر مرتبط با سایت خود استفاده می کنند که اغلب آنها واژگان و عبارات غیر متعارف و نامناسب و غیر اخلاقی می باشد .
اگر از کلمات کلیدی مرتبط با جستجو بالا استفاده کنید محتوای شما شانس بیشتری دارد که در صفحات اول قرار بگیرد . برای این منظور باید بدانید مردم در ارتباط با محصولات و خدمات شما چه کلمات و عباراتی را جستجو می کنند . اگر خود را به جای مخاطب قرار دهید و از دید یک کاربر به جستجو بپردازید بهتر به نتیجه می رسید .
به همین دلیل قبل از بهینه سازی سایت باید لیستی از کلمات و عبارات کلیدی را تهیه کنید . کلمات و عبارات کلیدی در بازاریابی اینترنتی بسیار مهم می باشند . کلمات کلیدی در رتبه بندی صفحات نتایج موتور های جستجو SERPs تاثیر گذار می باشد .
انتخاب کلمات کلیدی با اهداف شما در راه اندازی وب سایت ارتباط مستقیم دارد . به عنوان مثل اگر فروشگاه فروش لوازم منزل دارید و هدف شما از طراحی وب سایت فقط معرفی فروشگاه و کسب و کار خود است باید کلمات کلیدی مرتبط با آن را انتخاب نمایید و در صورتی که هدف از طراحی وب سایت فروش محصولات به صورت آنلاین باشد از کلمات کلیدی دیگری باید استفاده کنید این مطالب و نکات مسائلی است که در آموزش سئو داده میشود و هر سئوکاری بطور دقیق برآنها اشراف دارد، گاهی اوقات امکان دارد کلماتی را انتخاب نمایید که مخاطبان آنها را جستجو نمی کنند به همین دلیل لازم است که با مخاطبان و کاربران تعامل و ارتباط داشته باشید . واژگان کلیدی می توانند یک کلمه یا یک عبارت باشند . برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط با وب سایت خود ابزار های مختلفی وجود دارد . که یکی از آنها google key word planner می باشد . همچنین وب سایت keywordtool.io نیز کلمات کلیدی مربوط به وب سایت ها را نمایش می دهد .
کلمات کلیدی باید با توجه به مخاطبان و کاربران انتخاب شوند . به عنوان مثال اگر کاربران یک وب سایت افراد غیر ایرانی می باشد باید سعی شود کلمات کلیدی به زبان آنها انتخاب شود، همچنین اگر یک وب سایت چند زبانه باشد به سئو سایت چندزبانه یک شرکت طراحی وب سایت که در ایران می باشد و کاربری در خارج از کشور ندارد نباید از کلمات کلیدی انگلیسی استفاده نماید. چراکه سئوی سایت انگلیسی با فارسی هم شرایط و ضوابط خودش را دارد، اما با این حال اگر قصد دارید مشتری و کاربران غیر ایرانی هم داشته باشید می توانید از کلمات یا عبارات انگلیسی استفاده نمایید . از کلمات و عبارات کلیدی معمولا در مکان های زیر استفاده می شود :
متا تگ ها meta description
عنوان های صفحه
عنوان سایت
در متن مقاله و محتوا
URL صفحات سایت
در بک لینک گذاری
در لینک های داخلی
تگ تصاویر alt
و …
پس به طور کلی در هر وب سایت باید با توجه به مخاطبان و کاربران کلمات کلیدی به صورت فارسی یا انگلیسی انتخاب شود .استفاده از کلمات کلیدی در صفحه باید با توجه چگالی کلمات کلیدی انجام شود نباید در درج کلمات زیاده روی نمود . زیرا نتیجه منفی دارد .
URL فارسی بهتر است یا انگلیسی؟
پس از آنکه به این نتیجه رسیدید که محتوایی که تولید میکنید بهتر است به زبان فارسی باشد یا انگلیسی، نکته قبل اهمیت دیگر که در سئو سایت شماهم تاثیرگذار است انتخاب URL است که به چه زبانی باشد، در اینجا چندین مزیت URL انگلیسی نسبت به فارسی را برای شما آورده ایم:
1. کوتاه بودن لینک انگلیسی
احتمالا بارها به این موضوع برخورده اید که کسی لینک وب سایتی را برای شما میفرستد و شما پاراگراف های طولانی از حروف و اشکال مواجه میشوید این همان URL فارسی است که در ارسال ها به این شکل به نمایش گذاشته میشود اما لینک هایی که به زبان انگلیسی هستند، لینک های کوتاه و مختصر و مفیدی میشوند که بسیار در ارسال میان کاربران راحت تر هستند.
2. URL انگلیسی باعث بهبود سئو فارسی
در وب سایت هایی با زبان فارسی نیز URL انگلیسی باعث بهبود سئو فارسی آن میشود چرا که هرچه آدرس شما کوتاه تر باشد این موضوع باعث بهبود سئو سایت میشود و به بهینه سازی وب سایت شما کمک میکند.
3. آنالیز راحت تر URL انگلیسی
یکی از ابزارهای مهم سئوکاران سرچ کنسول است که بوسیله آن به آنالیز وب سایت میپردازند، زمانیکه آدرس های وب سایت شما فارسی باشد پیدا کردن و آنالیز آنها توسط سئوکار کمی پیچیده میشود و این موضوع باعث میشود تمرکز از اصل موضوع دور شود و انرژی آنها صرف موارد دیگری شود اما آدرسی انگلیسی کوتاه است و آنالیز آنها به مراتب راحت تر است.
4. ایندکس شدن بهتر توسط گوگل
یکی از مسائل مهم در وب سایت ها این است که صفحه مورد نظر توسط موتورهای جستجو به راحتی و به سرعت ایندکس شوند، الگوریتم گوگل URL های انگلیسی را بیشتر از فارسی میپسندد و این موضوع باعث میشود که آدرس صفحات انگلیسی توسط موتورهای جستجو سریع تر ایندکس شوند و در دسترس مخاطبین قرار بگیرند.
5. کاربر پسند بود URL انگلیسی
پست ها و مقالاتی که با آدرس انگلیسی هستند از نظر کاربران بهتر بنظر مرسند چرا که آنها با نگاه کردن به آدرس به سادگی میتوانند بفهمند موضوع مورد نظر وبلاگ چیست اما حدس این مورد در آدرس های فارسی کمی سخت و پیچیده است، حتی بسیاری از کاربران بر روی لینک های فارسی کلیلک نمیکنند چرا که وجود حروف و اشکال نا مشخص باعث میشود که ترس این را داشته باشند وب سایت مورد نظر مخرب نباشد.
در چه مواردی از URL فارسی استفاده کنیم؟
حالا سوالی که ممکن است برای مدیران وب سایت بوجود بیاید این است که چه زمانی مجاز هستیم از آدرس فارسی استفاده کنیم که به سئو سایت هم آسیب نزنیم؟ زمانی که مقاله ای را نوشته اید و عنوان درست انگلیسی آن را نمیدانید و یا تصور میکنید با این عنوان هم گوگل و هم کاربران برای دسترسی به صفحه شما دچار خطا و مشکل میشوند بهترین راه این است که از معادل فارسی آن استفاده کنید.
یک نکته قابل اهمیتی که باید ذکر کنم این است که اگر صفحات وب سایت شما همه با URL فارسی هستند بهتر است به این مسیر ادامه دهید و یک دسته مشخص را برای خود انتخاب کنید چرا که این موضوع به بهینه سازی سایت کمک میکند.
سخن آخر
راه اندازی یک وب سایت شاید امر بسیار پیچیده ای نباشد اما اینکه چطور بتوانید وب سایت خود را در صفحات اول گوگل حفظ کنید و در واقع سئو سایت شما با کیفیت باشد مهم است، انتخاب یک شرکت با تجربه که بتواند سئو سایت چند زبانه را نیز به خوبی وب سایت های فارسی انجام دهد، شرکت وب تو نت یکی از ارائه دهنده های سئو سایت حرفه ای است که میتواند بهترین خدمات را ارائه دهد.