وب

تو

نت

خرید هاست ارزان در مشهد

هاست های پرسرعت و ارزان با سرور هایی مستقر در ایران و مشهد و اروپا

چطور یک شرکت سئو کار را برای سایت خود انتخاب کنیم؟

 

سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو یکی از قوی ترین روش های بازاریابی اینترنتی است. با کمک سئو می توان رتبه وب سایت را به بالاترین جایگاه ممکن رساند. یعنی زمانی که کاربر یا مشتری بالقوه کلمات کلیدی مربوط به کسب و کاری را جستجو می کند، با سایت هایی که در این زمینه فعالیت دارند بر می خورد. این سر نخی است برای انجام یک معامله یا شناسایی یک برند به کمک سئو.
لازم است بدانید که سئو از مرحله طراحی وب سایت آغاز می شود. یعنی باید ساختار و طراحی وب سایت با موتورهای جستجو سازگاری داشته باشد، صفحات بیشتری از سایت توسط موتورهای جستجو فهرست شده تا رتبه بندی گردد. وب سایتی با ساختار نا مناسب برای ربات های موتورهای جستجو قابل درک نبوده و کمتر در رتبه بندی ها حاضر می شوند. از سوی دیگر پس از پایان طراحی سایت، لازم است برای وب سایت تولید محتوای با کیفیت و منحصر به فرد انجام شود و در کنار آن در طول زمان در سایت های موثری بک لینک سازی و ثبت آگهی برای سایت انجام شود.

بدون سئو اما بازاریابی اینترنتی به چه صورت است؟ احتمالا باید از تبلیغات کلیکی، گوگل ادوردز، ایمیل و غیره استفاده کنید. اما توجه داشته باشید، رتبه طبیعی وب سایت در صفحه نتایج گوگل بسیار اثر بخش تر و ارزان تر از تبلیغاتی مانند ادوردز است.
شما می توانید به کمک سرمایه گذاری چندین ماهه (بسته به رقابتی بودن کلمات کلیدی کسب و کار) به رتبه خوبی دست پیدا کنید. پس از آن سئو نیاز به نگهداری دارد، که نسبت به ماه های اول هزینه بسیار پایین تری خواهد داشت. در نهایت این رتبه نگهداری شده و حتی بهبود می یابد تا روزی که رقبایی قوی تری از شما وارد میدان رقابت شوند یا الگوریتم و رفتار موتورهای جستجو به طور کلی تغییر کند.
اما چطور می توان یک سئو کار خوب برای پروژه وب سایت خود انتخاب کنید؟ خیلی دشوار نیست. امن ترین راه مراجعه به شرکت های معتبر و رسمی و عقد یک قرارداد منطقی است. در ادامه یک سری راهکار برای انتخاب بهتر یک مشاور سئوی خوب به شما ارائه می دهم. اینجا سوالاتی است که شما باید از کارشناس سئوی خود بپرسید:
 

رزومه کاری یک سئو کار چگونه است؟
شاید اینجا نقطه خوبی برای آغاز است. یک سئو کار خوب باید در رزومه خود پروژه های موفق زیادی داشته باشد و قاعدتا باید بتواند لیستی از برخی از مشتریان خود را در اختیار شما بگذارد.
شما در رزومه کاری یک سئو کار حرفه ایی حداقل باید یک یا چند برند معروف را مشاهده کنید. چون سئو یک کار رقابتی است، کلمات کلیدی کم رقابت موفقیت بیشتری دارند. اما برای کلمه کلیدی مانند ثبت شرکت هر سئوکاری نمی تواند به موفقیت برسد. اما به طور کلی باید ببینید که چند درصد از پروژه های این سئو کار در صفحه اول گوگل جایگاهی دارند.
نکته دیگر آشنایی این شرکت به سئوی محلی است. وب سایت هایی که به کسب و کارها و مشتریان محلی وابسته هستند نیاز دارند که در سئوی محلی موفق عمل کنند. بنابراین سئو کار باید با استراتژی جغرافیایی بتواند به این هدف دست پیدا کند.
 
روش کار کارشناس سئو چگونه است؟
کارشناس سئو باید روش کار خود را برای شما توضیح دهد و طبق آن عمل کند. سئو روش های مختلفی دارد که به عنوان روش های کلاه سفید (استاندارد) و کلاه سیاه (غیر استاندارد، سریع اما مضر) شناخته می شوند.
لازم است که سئو کار وب سایت شما را از نظر طراحی و جایگاهش در موتورهای جستجو آنالیز نماید. خطاهای طراحی را رفع و بهینه سازی داخلی سایت را انجام دهد. سپس اقدام به بک لینک سازی نموده و در تمام این مدت سایت را مانیتور نماید.
علاوه بر این صاحبان وب سایت نباید هیچ تغییری را بدون هماهنگی با کارشناس سئو در وب سایت انجام دهند. گاهی اضافه کردن یک لینک به سایت یا یک تگ می تواند تاثیر منفی بر روی سئوی وب سایت بگذارد. پس لازم است که کارشناس سئو مدیران وب سایت را آموزش داده و در مدیریت سایت آن ها را هدایت نماید.
در آخر نیز باید سئو کار متعهد شود که به روش ها و دستورالعمل های سئوی کلاه سفید پایدار بماند. در غیر این صورت ممکن است وب سایت مورد جریمه های گوگل یا کاهش رتبه قرار بگیرد که این باعث هدر رفت زمان و سرمایه گذاری ها در سایت می شود.
 
آیا کارشناس سئو رتبه اول گوگل را برای سایت شما تضمین می کند؟
پاسخ یک سئو کار حرفه ایی و با اخلاق به این سوال منفی است. اگر سئو کاری به شما چنین تضمینی می دهد بهتر است از همکاری با وی صرف نظر کنید.
هر سئو کاری هر چقدر حرفه ایی و پر تلاش نمی تواند چنین تضمینی را بدهد. یک سئو کار تنها می تواند تلاش خود را انجام دهد اما اینکه شخص نتیجه کاری را که گوگل تعیین می کند را تضمین کند کاری غیر حرفه ایی است. در یک کلام سئو گارانتی ندارد.
 
چه تغییراتی بر روی کد وب سایت انجام می شود و اطلاع رسانی در این باره چگونه است؟
گاهی نیاز است که سئو کار بر روی وب سایت شما تغییراتی ایجاد کند. این تغییرات می تواند در طراحی ظاهری و حتی کد های برنامه صورت پذیرد. لازم است که شما با این کارشناس بر سر چگونگی تغییرات و هماهنگی لازم و موافقت شما برای این تغییر به توافق برسید. البته این مورد در بیشتر وب سایت ها اهمیت حیاتی ندارد و تغییرات محدود خواهند بود.
 
چگونه پیشرفت در کار سئو ارزیابی می شود؟
برای اندازه گیری وضعیت سئوی یک وب سایت ابزارها و روش های متعددی وجود دارد که اصلی ترین آن ابزار گوگل آنالیتیکس است. شاید این بهترین ابزار برای اندازه گیری جایگاه وب سایت در کلمات کلیدی مورد نظر است. ابزار های دیگری هم وجود دارند. اما در صورت توافق بر استفاده از آن ها باید به نقاط ضعف و اختلافات در گزارشات آن ها توجه داشته باشید.
 
کانال ارتباطی مدیر سایت و سئو کار چیست؟
ما در وب تو نت از سیستم پشتیبانی آنلاین (تیکت) استفاده می کنیم. مشتریان ما می توانند از طریق وب سایت مسائل مورد نیاز خود را با ما در میان بگذارند. با کمک این سیستم در سریع ترین زمان کارشناس مربوطه به مشتریان پاسخ خواهد داد.
علاوه بر این تلفن، اسکایپ و واتس اپ برای مشتریان داخلی و خارج از ایران در دسترس است که مشتریان می توانند با ما تماس بگیرند.
 
شیوه پرداخت هزینه به چه صورت است؟
کارشناسان زیادی در زمینه سئو کار می کنند که هر کدام روش و استراتژی متفاوتی را دنبال می کنند. بنابراین نسبت به زمان و استراتژی هزینه و زمان اقساط آن ها متفاوت است.
ما در وب تو نت یک ارزیابی حدودی از زمان پروژه به مشتری ارائه می دهیم و هزینه آن را به طور ماهیانه دریافت می کنیم. البته این روش می تواند نسبت به حجم و زمان پروژه تا حدودی متفاوت و منعطف باشد. اما از آنجایی که وب تو نت پایین ترین هزینه را در سئو دریافت می کند این مورد جای نگرانی ندارد.
 
هزینه پشتیبانی از سئو به چه صورت است؟
همانطور که توضیح دادم در ماه های اول سئو هزینه و کار بیشتری می برد. پس از آنکه رتبه سایت به جایگاه مطلوبی رسید، می توان زمان نسبتا کمتری را بر روی سئو کار کرد. در نتیجه هزینه ها نیز کاهش می یابد. لازم است که با کارشناس سئوی سایت خود صحبت کنید که اولا به شما یک طرح پشتیبانی سئو ارائه دهد و ثانیا هزینه آنرا مشخص نماید.
 
پایان یا فسخ قرارداد به چه صورت است؟
خوب شاید روزی فرا رسد که بخواهید قرارداد سئوی خود را پایان داده یا پروژه را به شرکت دیگری انتقال دهید. در این زمان باید کارشناس سئو حق مالکیت، سرمایه گذاری و انتخاب شما را به رسمیت شناخته و مانعی بر سر این کار نباشد. کارشناس سئو نباید نسبت به تغییرات، بک لینک ها و محتوایی که در سایت قرار داده است احساس مالکیت داشته باشد. البته این منش از یک سئو کار حرفه ایی بعید است.